با سس خردل فرنچ خطر حمله قلبی را کاهش دهید

طعم غذاها را با خردل تقویت کنید و قبل از قرار دادن گوشت در فر، روی آن را با یک لایه ضخیم سس خردل بپوشانید.

سس خردل فرنچ طعم جالبی به گوشت می دهد، اما مهمتر از همه، آب آن را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند و گوشت ها را نیز می توان قبل از پخت با پودر خردل پاشید.
گوجه فرنگی های کوچک را از وسط نصف کنید و قسمت بریده شده را با مخلوطی از سس خردل، مرزه خرد شده، سیر، نمک و فلفل بپوشانید، بپزید و به عنوان پیش غذا سرو کنید؛
گوشت را در فر برشته می کنند، سپس با سسی تشکیل شده از خامه و سس خردل به میزان دو سوم می پوشانند.
سالادها با سس خردل بسیار خوب هستند، به خصوص سالادهای گوجه گیلاسی.

علاوه بر سس می توانید از دانه های خردل نیز استفاده کنید.
دانه های خردل قهوه ای در غذاهای هندی برای تهیه کاری، گارام ماسالا و سایر مخلوط ها استفاده می شود آنها را در تابه خشک کنید تا طعم آنها آزاد شود.

سس خردل
آنها به طرز شگفت انگیزی به ترشی ترشی طعم می دهند.
آنها را با کلم یا کلم ترش بپزید می توانید دانه های خردل را خودتان با سرکه شراب یا با شراب بکوبید و گیاهان دلخواه را به این چاشنی خانگی اضافه کنید.

چرا خردل سه دانه (سفید، قهوه ای، سیاه) را امتحان نکنید؟ برای ایجاد تعادل خوب، لازم است بدانید که دانه های خردل سفید شیرین ترین هستند، در حالی که دانه های خردل قهوه ای قوی ترین هستند.
یک کتاب قرون وسطایی توصیه می‌کند دانه‌های خردل، کشمش، خرما، تکه‌های نان تست و دارچین را در هاون بکوبید آماده سازی را با آب میوه یا سرکه خیس کنید، صاف کنید و به عنوان چاشنی استفاده کنید.
جوانه خردل: دانه ها به راحتی جوانه می زنند و شاخه های جوان چند روزه را می توان در سالادها، ساندویچ ها و سایر غذاهای آشپزی استفاده کرد.

در فرانسه مرسوم است که جوانه های جوان خردل سفید و شاهی را با هم جوانه بزنند و مصرف کنند.