تاثیر لباس زیبا برای کودک

اگر لباس ها به حرکت آنها کمک نمی کند، دسترسی حسی را تسهیل نمی کند یا به استقلال آنها کمک نمی کند، کودک فرصت هایی را برای کاوش، حرکت، احساس، بودن و بازی کامل از دست می دهد. علت را بیابید و از ایده های جدید لباس های بازیگوش الهام بگیرید!

نمی‌دانم تا به حال به این فکر کرده‌اید که لباس‌هایی که از جنس پارچه کرپ مازراتی که پسرها و دخترها می‌پوشند می‌تواند روی بازی خودشان و همچنین بر استقلال و عزت نفس آنها بگذارد… مدتی است که به این فکر می‌کنم.

شما می دانید که چه چیزی را دوست دارم، فرزندانم و هر کودکی تماشا کنم. و بارها متوجه محدودیت‌هایی می‌شوم که در بازی‌شان پیدا می‌کنند و این همیشه به خاطر توانایی‌هایشان نیست، بلکه به خاطر لباس‌هایشان یا به دلیل اعمال و/یا نشانه‌هایی است که بزرگسالان در این زمینه به آنها می‌دهند: «کثیف نشوید… “، “مراقب لباس ها باش…”، “بالا نرو، لباس ها را پاره می کنی…”.

و این را یک یا دو بار نیست که این را می شنوم یا می بینم بلکه بارهاست. به همین دلیل است که فکر کردم به شما بگویم که چقدر مهم است که هنگام بازی کردن و لذت بردن از خودمختاری و یادگیری، لباس‌هایی را که فرزندانمان می‌پوشند، در نظر بگیریم. زیرا اگر به آنها بستگی داشت، امن ترین چیز این است که تمام روز بدون لباس و بدون کفش می رفتند، زیرا چیزی که آنها اولویت دارند آزادی حرکت و بازی آنها است.

رشد حرکتی کودک:
از آنجایی که نوزاد متولد می شود، برای به دست آوردن بلوغ حرکتی که به او اجازه می دهد به نقطه عطف بزرگ راه رفتن دست یابد، باید حرکت کند. تمام حرکات غیر ارادی و بعداً ارادی او بر تمرینات پیشرونده عضلات و اسکلت او متمرکز است، اقداماتی که او را به سمت تجربه وضعیت های جدیدی سوق می دهد که به طور غیرمستقیم با هدف شناخت خود و دنیای اطرافش انجام می شود.

زمانی که نوزاد پسر متواد می شود معمولا بر تن نوزاد لباس نوزادی پسرانه سایز صفر می پوشند زیرا دارای جنس بسیار نرمی بوده و نوزاد را اذیت نمی کند.

من دوست دارم این حرکات اکتشافی را به عنوان یکی از اولین بازی های کودک ببینم از زمانی که او لذت را در آنها کشف می کند: او شگفتی کشف دست های خود را تجربه می کند و با دقت به آنها خیره می شود، پاهای خود را کشف می کند و آنها را به دهان خود می آورد، او این امکان را کشف می کند. برای تغییر موقعیت با چرخش، سپس نشستن و غیره.

برای انجام تمام این وظایف، کودک به محیط مناسب، همراهی و لباس‌ راحتی کودک  مناسب نیاز دارد. عواملی که امی پیکلر، متخصص اطفال اتریشی، بر اساس مشاهدات متعدد کودکان در اوایل دوران کودکی، دیدگاه خاص خود را از رشد مستقل از حرکت کودک فرموله کرد.

پیکلر پیشنهاد می کند که مانع حرکات خودانگیخته و آزادانه کودک نشود و همچنین حرکات او را از سنین پایین به پیش نبرد و هدایت نکند. بلکه کودک را آزاد بگذاریم تا بتواند حرکت طبیعی خود را تجربه کند و شرایط بهینه و غنی را هم در فضا و هم از نظر مواد برای او فراهم کند که به او اجازه می دهد انگیزه و کنجکاوی خود را هدایت کند و به نفع تمام رشد بدنش باشد.

برای اطلاع از قیمت لباس کودک و لباس هندی بچه گانه به این سایت مراجعه کنید.