دستگاه فشار خون استار فقط ۱۰ هزار تومان

چگونه از دستگاه فشار خون درست استفاده کنیم؟

دستگاه فشار خون استار سخنگو 6051، دستگاهی است که در قلب و عروق و تشخیص های عملکردی برای اندازه گیری فشار خون به روش غیر تهاجمی استفاده می شود و فشار خون یکی از رایج ترین روش های تشخیصی است که یک مرحله اجباری در ارزیابی وضعیت عمومی بیمار است.

در یک دستگاه فشار خون کلاسیک، سه عنصر اصلی را می توان تشخیص داد: یک کاف الاستیک توخالی، یک بالون الاستیک با یک دریچه و یک شیر، یک فشار سنج (فشار یا جیوه) و همه عناصر به صورت هرمتیک با لوله های الاستیک متصل می شوند.

هر قسمت از دستگاه عملکرد خاصی را انجام می دهد: کاف باعث فشرده سازی عروق می شود و بالون به عنوان پمپ برای پر کردن حفره کاف با هوا و ایجاد فشار کنترل شده در آن استفاده می شود.

مانومتر فشار هوا را اندازه گیری می کند و علاوه بر این، از دستگاه های اضافی مانند گوشی پزشکی یا ضبط کننده الکترونیکی پالس استفاده می شود.

بسته به نوع مانومتر، دستگاه فشار خون جیوه ای و غشایی (مکانیکی) وجود دارد که به آن تنومتر نیز می گویند، دستگاه هایی نیز وجود دارند که بر روی سنسورهای فشار کار می کنند و مجهز به نمایشگرهای الکترونیکی هستند.

دستگاه فشار خون استار سخنگو 6051

چنین دستگاه هایی نشان دهنده نسل جدیدی از دستگاه فشار خون و مجهز به حافظه الکترونیکی و مدارهای محاسباتی هستند.

در روش سنتی انجام فشارسنجی، کاف دور بازو پیچیده می شود و پس از آن هوا به داخل آن پمپ می شود تا شریان بازویی را فشرده کرده و جریان خون را در آن متوقف کند.

سپس یک کپسول فونندوسکوپ در ناحیه خم آرنج قرار می گیرد و هوا از کاف به آرامی آزاد می شود که امکان گوش دادن به اولین آهنگ صدای کوروتکوف را فراهم می کند که در آن فشار در کاف همزمان با فشار خون سیستولیک (حداکثر) در شریان.

انتشار بیشتر هوا منجر به ناپدید شدن صداهای صوتی می شود که با نقطه فشار دیاستولیک (حداقل) مطابقت دارد.

صحت اندازه گیری عمدتاً به سرعت رها شدن کاف از هوا بستگی دارد و برای به دست آوردن دقیق ترین نتیجه، سرعت متوسط ​​توصیه می شود – حدود 2 میلی متر جیوه.