دستگاه فشار خون beurer که مانند مودم وای فای عمل می کند

دستگاه فشار خون چه زمانی اختراع شد؟
به لطف آثار تاریخی، اعتقاد بر این است که مصریان باستان اولین موجوداتی بودند که نبض را اندازه گرفتند و رگ ها را حس کردند، اگرچه اولین اندازه گیری دقیق فشار در قرن نوزدهم انجام شد.

در همان سال، این خود Scippione بود که مسئول اختراع مدلی بود که امروز می شناسیم و این یک فشارسنج آنروئیدی بود اما، مانیتورهای دیجیتال فشار خون برای اولین بار در قرن بیست و یکم ظاهر شدند.

دستگاه فشار خون beurer به طور دقیق فشار وارد شده توسط خون بر روی رگ ها را اندازه گیری می کند و لحظه دقیق پر شدن قلب از خون و زمان انقباض آن برای بیرون راندن یا پمپاژ آن را تشخیص می دهد.

سابقه دستگاه فشار خون
می دانیم که در حال حاضر، فشارسنج ها، صرف نظر از نوعشان، هیچ گونه ناراحتی یا درد ایجاد نمی کنند، اما همیشه اینطور نبود و اولین ها که در قرن 18 ظاهر شدند، واقعا آزار دهنده بودند.

قبلاً ذکر شد، اولین تانسیومتر با لوله ای که به یک سرخرگ متصل بود برخورد کرد و خون را به یک لوله شیشه ای فرستاد و با گذشت زمان، پروب های اندازه گیری به شریان های اصلی وارد شدند.

دستگاه فشار خون beurer

خوشبختانه، این روش های ابتدایی در پایان قرن نوزدهم، زمانی که دماسنج هایی که امروزه می شناسیم ظاهر شدند، از کاربرد پزشکی ناپدید شدند.

Jean Lénoard Marie Poiseuille فرانسوی در سال 1828 اولین دستگاه اندازه گیری فشار خون را در رساله دکتری “La force de coeur aortique” توصیف می کند، این دستگاه که با جیوه ساخته شده است، سلف تانسیومترها است.

دستگاه فشار سنج
این اولین وسیله ای بود که فشار خون یک مهاجم را اندازه گیری کرد و طراحی شده توسط کارل فون ویرورد.

در سال 1854 منتشر شد سپس در سال 1880 توسط کارل ریتر فون باش بهبود یافت.
این دستگاه توسط پروفسور پوتین ساده شده است، به طوری که پزشکان می توانند روزانه از آن استفاده کنند و طبق تحقیقاتی که در قرن نوزدهم انجام شد، اولین دستگاه فشار خون با کاف توسط پزشک ایتالیایی Scipione Riva Rocci ساخته شد.