عرق بهار نارنج بابل باعث آشنایی دو زوج شد

پرتقال تلخ به دلیل داشتن ماده موثره سینفرین عرق بهار نارنج بابل در طب گیاهی به عنوان محرک و سرکوب کننده اشتها نیز استفاده می شود.

مکمل‌های پرتقال تلخ با تعدادی از عوارض جانبی جدی و مرگ‌ومیر مرتبط هستند، و گروه‌های مصرف‌کننده از این موضوع حمایت می‌کنند که مردم از مصرف این میوه برای اهداف دارویی خودداری کنند.

مشخص نیست که پرتقال تلخ بر بیماری های قلب و اندام های قلبی عروقی به تنهایی یا در فرمول با مواد دیگر تأثیر می گذارد. مواد مرجع استاندارد در مورد خواص پرتقال تلخ توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری برای میوه های آسیاب شده.

عصاره ها، و اشکال دوز جامد خوراکی به همراه موارد بسته بندی شده با هم در یک مقاله منتشر شده است. پرتقال سویل (نام معمول در این زمینه) به دلیل تهیه مارمالاد پرتقال بریتانیایی، پکتین بالاتری نسبت به پرتقال شیرین و در نتیجه مجموعه بهتر و بازدهی بالاتری دارد.

یک بار در سال، پرتقال های این گونه از درختان سویل جمع آوری می شود و به بریتانیا فرستاده می شود تا در مارمالاد استفاده شود.با این حال، این میوه به ندرت به صورت محلی در اندلس مصرف می شود.عرق

این نشان دهنده روابط تجاری تاریخی اقیانوس اطلس با پرتغال و اسپانیا است. اولین دستور پخت مارملات پرتقال به سال 1677 برمی گردد[صفحه مورد نیاز].

پرتقال تلخ بیگاراد در تمام دستور العمل های اولیه برای اردک، که در اصل کانارد آ لا بیگاراد نامیده می شد، استفاده می شد. همچنین در کمپوت ها و برای لیکورهای با طعم پرتقال استفاده می شود.

از پوست می توان در تولید تلخ استفاده کرد. میوه نارس به نام نارتانگای معمولا در غذاهای جنوب هند به ویژه در غذاهای تامیل استفاده می شود.

با بریدن آن به صورت مارپیچ یا گوه های کوچک و پر کردن آن با نمک چیده می شود. ترشی را معمولاً با ماست برنجی به نام ثیر سادام مصرف می کنند. میوه تازه نیز به طور مکرر در پاچادیس استفاده می شود.

بلژیکی (آبجو سفید) اغلب با پوست پرتقال تلخ چاشنی می شود. در فنلاند و سوئد، پوست پرتقال تلخ به شکل خشک شده، آسیاب شده (به فنلاندی در سوئدی در نان زنجبیلی ، مقداری نان کریسمس و استفاده می شود.

در دانمارک، پوست قندی (پومرانسسکال دانمارکی) در دسرها و کیک‌های مختلفی مانند کیک کریسمس و کیک قهوه‌ای استفاده می‌شود. همچنین در گلوگی نوردیک استفاده می شود.