نخود امروز در بازار غذای فضانوردان

نخود: حبوبات سالم با مواد مغذی فراوان
نخود یک غذای باکیفیت است که حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم است: این نخود سرشار از پروتئین، چربی، ویتامین و فیبر است و آنها باید همیشه قبل از مصرف پخته شوند.

هر کسی که به دنبال مکان هایی در سراسر جهان باشد که مردم در آن بیشتر از حد متوسط ​​زندگی کنند، دو چیز مشترک پیدا می کند: رژیم غذایی تقریباً منحصراً گیاهی و مصرف روزانه حبوبات.

محققان آمریکایی دریافته اند که این افراد 95 درصد غذاهای گیاهی می خورند و به جای گوشت حدود یک فنجان حبوبات مانند لوبیا، نخود، عدس یا نخود در روز می خورند.

نخود برای هضم غذا مفید است
100 گرم نخود امروز در بازار خشک علاوه بر مواد مغذی حاوی 15.5 گرم فیبر است، این نصف مقداری است که باید هر روز مصرف کنیم و فیبر متورم می شود، شما را سیر می کند، سطح قند خون را پایین نگه می دارد و به عنوان غذا برای فلور روده ما عمل می کند.

نخود امروز

خوردن مقدار زیادی نخود به طور منظم خطر اضافه وزن، ابتلا به دیابت یا سرطان را کاهش می دهد علاوه بر این، فیبر غذایی سطح کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه از رگ های خونی محافظت می کند.

از نخود کمی آجیلی می توان برای تهیه شیرینی های لذیذی استفاده کرد که به هیچ وجه دست کمی از گوشت ندارند.

آنها را یک شب خیس کرده و سپس به مدت 30 دقیقه می جوشانند و اگر عجله دارید می توانید از کنسرو نخود از قبل پخته شده نیز استفاده کنید.

نخود فرنگی به عنوان یک جایگزین گوشت بسیار عالی است زیرا حاوی پروتئین های گیاهی با کیفیت بالا، آهن، ویتامین های B (برای اعصاب مهم) و پتاسیم (مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا) است.

هوموس، یک خامه معطر، یک میان وعده محبوب است که از نخود در جهان عرب تهیه می شود.